Pages

beloved and cherished readers

jom click sini... thank you....

Friday, December 25, 2015

9 months review of Samsung Galaxy A7.

Salam alaik.

Haa. Dah masuk 9 bulan dah pakai Samsung Galaxy A7.

For those yg nk baca review asal boleh baca kat sini.

Now, for those yg tak tau. Mine was Android KitKat when I first use it, honestly time ni laju gila. Tekan je keluar, tekan je keluar. No lagging whatsoever. Mmg sgt osem.

As I have 13 GB for internal storage (I didn't put in my memory card because I have 2 sim cards), semuanya kelihatan osem dan cemerlang.

However, I updated to Lollipop. First time upgraded to this new Android OS, terpesona dengan graphic baru, transitional graphic dri one app to another mmg nampak kemas dan moden. Easier to call people sbb before this kena tekan button. Now, I can just slide on the name in phonebook dan boleh call. (For me this is new, sbb sebelum ni takleh).


Tapi.... after updating to Lollipop... Tetiba fon hang, kadang-kadang bila tekan laju-laju masa whatsapp or scrolling gmbar. Which is dissapointing. So, you guys, even dia ckp updatable to another OS, don't do it.

For me, takpelah tak lawa dari segi graphic asalkan bila tekan sana sini laju takde lagging.

Haa, for those yang maleh nk tengok previous post, boleh tengok full spec dari GSM arena kat sini.


Other than that, takde masalah. Terjatuh sekali dua tak  kacau apa-apa dari segi phone call quality, or gambar. So far, awesome and berbaloi. :)

So, keep on Samsung-ing it guys.


Thanks,

No comments:

lagi sekali please... :* thank you

Popular Posts